Powiedz jej o tym – Nowa edycja kampanii „W kobiecym interesie”

Materiał informacyjny Gedeon Richter Polska
Firma Gedeon Richter Polska wystartowała z kolejną odsłoną ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”. 8 maja, w Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika, w trasę po Polsce ruszył mobilny gabinet ginekologiczny.

Celem akcji jest szerzenie świadomości na temat profilaktyki zdrowia oraz zapewnienie kobietom dostępu do bezpłatnych badań ginekologicznych. Tegoroczne hasło kampanii „Powiedz jej o tym” podkreśla znaczenie otwartej rozmowy z bliską osobą, która może pomóc przezwyciężyć strach przed badaniami. Z badań wynika, że aż 70% Polek i Polaków zgadza się z tym stwierdzeniem.

Profilaktyka zdrowia intymnego

Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” przygotowanego na zlecenie firmy Gedeon Richter Polska ponad połowa kobiet nie wykonała w ciągu ostatniego roku USG ginekologicznego oraz cytologii. Co więcej, połowa respondentek nigdy nie badała się pod kątem chorób wenerycznych. 12% mieszkanek wsi przyznało, że w ogóle nie odwiedza gabinetu ginekologicznego.

„Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas może zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając w to nowotwory, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie” – podkreśla lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolożka-położniczka.

Zdrowie intymne tematem tabu

Z raportu wynika, że co druga Polka przypomina bliskim kobietom o badaniach. Najczęściej do wizyty u ginekologa zachęcają się nawzajem przyjaciółki (46%), a następnie mamy (42%), córki (39%) i siostry (37%). Najrzadziej Polki przypominają o regularnych badaniach swoim babciom (8%). Respondentki, które nie zachęcają bliskich kobiet do dbania o zdrowie intymne, twierdzą, że jest to kwestia „spraw prywatnych” (32%) lub uważają, że „każdy jest odpowiedzialny za własne zdrowie” (28%).

Z drugiej strony, większość respondentów zgadza się, że otwarta rozmowa z bliską osobą mogłaby pomóc przezwyciężyć lęk przed badaniami profilaktycznymi (70%). Dlatego tegoroczna edycja kampanii nie tylko przypomina o istocie badań profilaktycznych i umożliwia ich wykonanie, ale także zachęca kobiety i mężczyzn do rozmów na tematy związane z profilaktyką zdrowia intymnego.

Zaangażowanie mężczyzn w zdrowie intymne kobiet

Kampania „W kobiecym interesie” skierowana jest również do mężczyzn. Wyniki badań pokazują, że panowie mają trudności w prowadzeniu rozmów na tematy związane ze zdrowiem intymnym bliskich kobiet (30%), obawiają się przekraczania ich granic (28%), a także odczuwają brak wiedzy i doświadczenia w tym obszarze (27%). Dlatego hasło kampanii „Powiedz jej o tym” zachęca również mężczyzn do zaangażowania. Według 83% ankietowanych Polek, mężczyźni powinni zwiększyć swoją wiedzę na temat zdrowia intymnego kobiet.

„Kampania „W kobiecym interesie” skupia się na uświadamianiu Polek, jak istotne są badania profilaktyczne dla nich samych i ich bliskich. W tym roku podejmujemy problem rozmów o zdrowiu intymnym, które nadal pozostają w sferze tabu. Chcemy zapewnić bezpłatny dostęp do gabinetów ginekologicznych oraz zachęcać do otwartej rozmowy na ten temat bez skrępowania” – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.

Bezpłatne badania ginekologiczne

Od 2019 roku w ramach kampanii „W kobiecym interesie” Gedeon Richter Polska prowadzi cykle bezpłatnych konsultacji z pakietem badań ginekologicznych, w tym badaniem piersi, USG ginekologicznym oraz cytologią płynną. Mobilny gabinet ginekologiczny, który wyruszył w trasę 8 maja, jest przystosowany także do potrzeb kobiet z niepełnosprawnościami.

Partnerzy kampanii

Patronami tegorocznej edycji kampanii są: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Avalon, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacja Pokonać Endometriozę, Fundacja Kulawa Warszawa, Polski Związek Niewidomych oraz Fundacja Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Patronem wspierającym kampanii jest portal „Zdrowa Ona”.

Szczegółowe informacje o kampanii dostępne są na stronie: W Kobiecym Interesie

obraz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Powiedz jej o tym – Nowa edycja kampanii „W kobiecym interesie” - Dziennik Bałtycki

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński